Wednesday, August 4, 2010

Temuduga PDRM

03/ Ogos / 2010
Menghadiri temuduga pdrm kat balai Polis Pasir Putih, ipoh,  Perak, start kul 7.30, dengan gembiranya aku bgn seawal 6 pagi untuk membuat persiapan baju kemeja berwarna hitam, seluar slack bewarna hitam, dan juga kasut hitam kepunyaan housemate aku, sendiri punya dah koyak.., setelah itu, aku pon membaca setiap butir2 tentang PDRM malaysia.. mmg semangat btol ar.. 
Setelah jam 7 pg aku pon gerak ar dari umah nk kesana.. x jauh pon, just 5 minit jerk dari umah ni.. saje datang awal.. nk tunjuk semangat.. smpi je kat sana aku tgk ramai sgt org yang dtg untuk temuduga, ramai gak la yang aku kenal kat sana dan kebanyakannya adalah budak2 dr UUM.. aku igtkan mmg tepat 7.30 mula program, rupanya kul 8.40 baru kami dipanggil ke tempat perhimpunan, 
Semasa di kawasan perhimpunan, aku dimaklumkan bahawa seramai 170 orang yang berjaya dipanggil untuk temuduga ni, dah kesemuanya adalah warga negeri perak. Kami di Panggil mengikut nama untuk mengisi borang Ujian Fizikal, oleh kerana ramai orang, jd dlm kul 9.15 pagi baru nama aku dipanggil, aku diminta untuk mengemukakan surat tawaran dan juga kad pengenalan sebelum mengisi borang tersebut, setelah mengisi borang, kami diberi taklimat ringkas mengenai Ujian Fizikal ini, 
Setelah habis taklimat, kami dipanggil mengikut kumpulan ke dalam sebuah bilik untuk sesi ujian fizikal, program ke dua ini bermula pada jam 10 pagi, namun nama aku hanya berjaya dipanggil pada jam 12.36 pagi, dengan perut lapar, sakit hati menunggu, aku pon masuk la ke bilik air untuk menukar pakaian iaitu seluar pendek dan tidak berbaju, kami beratur mengikut susunan nama, dan akhirnya tiba giliran aku,

  • Ujian Pertama: Ketinggian = 172.4cm  - wah tinggi gak ea,
  • Ujian Kedua: Berat = 56.3 kg - mmg selalunya berat ni jerk
  • Ujian Ketiga: Ukuran Dada = aku disuruh angkat tgn ke atas, sebelum diukur, Polis tu tya, kamu amik Borang kat mana ni? cam xcukup jer, dan bila di ukur, ternyata, xcukup lg 2 cm = 77cm dan 81 cm
Hampeh.. penat tggu dan resultnya GaGal.. xpe la mungkin xde rezeki aku kat cni, jd aku Redha je.. aku disuruh untuk memakai semula baju kemeja aku n beredar dari tempat kejadian.. huhu.. tp aku gembira dengan pengalaman tersebut.. tamat kat cni jela.. 

No comments:

Post a Comment